Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A weboldal működésével, a megrendelés folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weblapján (https://websegely.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról: https://websegely.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/
Definíciók:
Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.
Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.
Termék: Az a szolgáltatás, amit a Szolgáltató nyújt, jelen esetben weboldal-, landing oldal-, webshop-, blog oldal dizájn és tervezés, illetve az ehhez kapcsolódó feladatkörök.
- SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: Websegély.hu Bt.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info[kukac]websegely.hu
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Vas Vármegyei Kormányhivatal
A szolgáltató telefonszáma: +36-70/803-6066
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft., 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. emelet 241., support@tarhely.eu
- ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. Évi V. Törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen ÁSZF 2023. Szeptember 01. Napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a ÁSZF-et (a módosításra okot adó körülmények: jogszabályváltozás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi. A korábban már aláírt és megkötött Szerződésekre az új módosítás nem vonatkozik.
2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
- A WEBOLDALON FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG
3.1. Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) hatálya a Szolgáltató által nyújtott Weboldal készítés és kiegészítő szolgáltatásokra (továbbiakban együttesen: „Szolgáltatás(ok)”) kötött vállalkozói szerződésekre (továbbiakban: „Szerződés”) terjed ki és ezen egyedi szerződések elválaszthatatlan részét képezik.
3.2 A Szolgáltató a weboldalán az általa forgalmazott termékek (weboldal dizájn, weblapkészítés és kiegészítői) iránt érdeklődő megrendelők számára történő szolgáltatás népszerűsítésével foglalkozik. Továbbá a termékekhez kapcsolódóan vagy akár ezekről teljesen függetlenül a felhasználók érdeklődésére számot tartó írásokat, blogcikkeket hoz nyilvánosságra a szerzői jog védelme alatt.
3.3 A Szolgáltató egyéb, ingyenesen vagy díjfizetés ellenében letölthető segédanyagokat is biztosíthat a weboldalán.
- SZOLGÁLTATÁS MEGRENDELÉS
4.1. Az Szerződés feltételeit a Szolgáltató által az egyedi szerződésben meghatározott ügyfél (továbbiakban: „Megrendelő” vagy „Felhasználó”) részére küldött egyedi ajánlat tartalmazza. Az egyedi szerződés úgy jön létre, hogy a Szolgáltató ajánlatát a Megrendelő elfogadja olyan módon, hogy azt (elektronikus) aláírásával látja el. A megkötött egyedi szerződés ugyanilyen módon módosítható a felek közös megállapodásával. A Szolgáltató, mint ajánlattevő az egyedi ajánlatban minden esetben meghatározza ajánlati kötöttségének idejét, amelynek eredménytelen lejárta után nincs kötve az ajánlatban foglalt nyilatkozatához.
4.2. Felhasználó a megrendelés során köteles a saját, valós adatait megadni. A megrendelés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
4.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
- MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
5.1 A weboldalon folytatott tevékenység: a Szolgáltató a weboldalán az általa forgalmazott termékek (weboldal dizájn, weblapkészítés és hozzá tartozó egyéb munkafolyamatok) iránt érdeklődő megrendelők számára történő szolgáltatás értékesítéssel foglalkozik. Továbbá a termékekhez kapcsolódóan vagy akár ezekről teljesen függetlenül a felhasználók érdeklődésére számot tartó írásokat, blogcikkeket hoz nyilvánosságra a szerzői jog védelme alatt. A Szolgáltató egyéb, ingyenesen vagy díjfizetés ellenében letölthető segédanyagokat is biztosíthat a weboldalán.
5.2. A megjelenített szolgáltatások a weboldalról online e-mailben, papíron írásban (bizonyos esetekben telefonon) rendelhetők meg. A szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek).
5.3. A weboldalon a Szolgáltató részletesen feltünteti a szolgáltatás nevét, leírását.
5.4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
5.5. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően – az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő eltérés. Tájékoztatjuk azonban a Felhasználókat, hogy a feltűnő értékaránytalanság (Ptk. 6:98. § ) fogalmát a törvény nem határozza meg.
5.6. A 5.5 pontban ismertetett mértékű hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak is azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
- A WEBOLDAL HASZNÁLATÁRA VONATKOZÓ FELTÉTELEK
6.1. A weboldal használatához kapcsolódó felelősség
A) Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
B) Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért.
C) A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. A Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése érdekében.
D) A Felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például kommenteket) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
E) A Szolgáltató weboldala, aloldalai olyan linkeket tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezethetnek. E más szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
6.2. Szerzői jog
A) A Felhasználó a weboldal és a hozzátartozó közösségi oldal böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy az oldalak üzemeltetőjének a szellemi termékét képező tartalmakat olvassa és kizárólag személyes információ szerzésre használja fel. A weboldal és közösségi oldal üzemeltetője, mint jogtulajdonos nem járul hozzá e közzétett tartalmak üzleti célú felhasználásához, és annak változatlan, vagy nagy mértékben hasonló módon történő átvételéhez vagy felhasználásához. A jelen feltételek tudomásulvételével a Felhasználó egyúttal aláveti magát a magyar szerzői jog és a weboldal üzemeltető cég székhelye szerinti hatáskörrel rendelkező magyar bíróság illetékességének is.
B) Amennyiben a Szolgáltató a weboldal tartalmát harmadik személy honlapján bizonyíthatóan azonos vagy hasonló formában észleli, másolt oldalanként 200 000 Ft/hónap, azaz kétszázezer forint havidíj összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak. Másolt oldalnak minősül az is, ha az átvétel a teljes oldal tartalom 20%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett szöveget, képet, ábrát. Valamint ha nem egész oldalt másolt, akkor a kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.Az átvétellel a Felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást.
C) Titoktartási kötelezettség és a jóhírnév védelme érdekében, a Szolgáltató és a Megrendelő a Szerződés létét és tartalmát, valamint minden azt érintő információt üzleti titokként kezelnek. Kizárólag a Szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése céljából és annak feltételei szerint használnak fel. Felek üzleti titoknak tekintenek minden olyan információt – beleértve a közöttük folyamatban lévő megbeszélések, tárgyalások, egyeztetések tényét és tartalmát is – amely a Szolgáltató üzleti tevékenységével vagy szellemi tulajdonával kapcsolatos és amelyet a Szolgáltató a Megrendelő vagy annak képviselője esetleg kapcsolattartója részére átad. Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy az egyedi szerződés időtartama alatt, illetve annak megszűnését követően is tartózkodik a Szolgáltató jó hírnevét sértő megnyilvánulástól, magatartástól.
7. A MEGRENDELÉS FOLYAMATA
7.1. A Felhasználó a Szolgáltató honlapján szereplő lehetőségek alapján eldönti az igényelni kívánt szolgáltatást.
7.2. A Felhasználó a választott szolgáltatással felkeresi a Szolgáltatót és egy díjmentes konzultáció alkalmával megbeszélik a részleteket. Ezt utána írásba foglalják, megegyeznek annak tartalmáról és költségéről, melyről egy írásbeli szerződés készül, melyet a felek aláírásukkal fogadnak el.
7.3. A Felhasználó köteles megadni a számlázáshoz a vezeték- és keresztnevet, (cégnevet), országot, utca, házszámot, várost, irányítószámot, valamint a telefonszámot, és az e-mail címet.
7.4. A szerződés mellé a Szolgáltató biztosítja az Általános Szerződési Feltételek – és az Adatkezelési tájékoztató dokumentumot, melyet a Felhasználó az aláírásával igazol, hogy elolvasta, megértette és elfogadta azt.
7.5. Amennyiben a Felhasználó mindent megfelelőnek talál, a szerződést és dokumentumokat aláírta, köteles a megegyezésben foglalt megbízási összeg 50%-át, Előleg címen, a Szolgáltató felé megfizetni, a szerződés aláírását követő 3 napon belül. Külön megállapodás alapján ettől eltérhetnek, különleges indok alapján.
7.6. A Szolgáltató a sikeres rendelést és az Előleg megérkezését e-mailben visszaigazolja és elkezdi a megrendelt szolgáltatás teljesítését.
- AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
8.1. A Felhasználó által elküldött ajánlat- és Előleg megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, e-mail útján visszaigazolja a Felhasználó részére. Az e-mail tárgya: „Rendelés (rendelés azonosítóját)”. E visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által a megrendelés során megadott adatokat (számlázási cím információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a fizetés módját, a kifizetett előleg összegét, idejét, a megrendelt szolgáltatást, az árát és a fennmaradó fizetendő végösszeget, valamint a szolgáltatás elvégzésének tervezett idejét.
8.2. Amennyiben az Előleg megfizetése után 1 napon belül a Felhasználó nem kapja meg a visszaigazoló e-mailt, azt haladéktalanul, de legkésőbb 2 napon belül köteles jelezni a Szolgáltató felé a jelen ÁSZF „2. A Szolgáltatóra vonatkozó adatok” pontjában bemutatott e-mail címen vagy telefonszámon.
8.3. A megkapott visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és a Felhasználó között. E szerződést a Szolgáltató iktatja, az iktató azonosítója megegyezik a rendelés azonosítójával.
8.4. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 72 órán belül nem kapja meg a Szolgáltatótól az elküldött megrendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Ettől eltérni külön megállapodás alapján lehetséges, nem várt esemény bekövetkezte miatt. Ezen nem várt eseményt a Szolgáltatónak azonnal jeleznie kell a Felhasználó felé, ellenkező esetben érvényben marad a 72 órás türelmi idő.
8.5. Ha a Felhasználó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül köteles jelezni a Szolgáltató felé, a rendelések téves teljesítésének elkerülése érdekében.
8.6 A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre vonatkozik:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);
• az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker tv.);
• a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);
• a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.);
• a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozik, figyelemmel a Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2011/83/EU Irányelvére is;
• az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet.
8.7. Megrendelő elfogadja, hogy amennyiben a Szerződésben megjelölt Szolgáltatásokon, illetve az abban foglalt feltételeken túl további változtatás vagy módosítás elvégzését, elkészítését kéri, annak a (vállalkozói díjon felüli arányos) díját, pótmunka ellenértékeként, a Szolgáltató jogosult igényelni.
9. DÍJFIZETÉS
9.1. A megegyezett végösszeg 50%-át a Felhasználó köteles a munka megkezdése előtt kifizetni a Szolgáltató felé átutalással vagy készpénzben, a közösen aláírt Megrendelői Szerződés alapján. Utalás esetén a megjegyzés rovatban a rendelés azonosítóját minden esetben szükséges feltünteti.
9.2. A kialkudott végösszeg második 50%-át, azaz a fennmaradó összeget, a Felhasználó, az átvett- és elfogadott elvégzett munkát követő 48 órán belül köteles megfizetni a Szolgáltató felé. Amennyiben ezen kötelességének nem tesz eleget, úgy a Szolgáltatónak jogában áll a Felhasználó hozzáférését letiltani a megrendelt weboldalról, azaz a szolgáltatást visszakövetelheti.
10. SZÁMLA KIÁLLÍTÁSA
A számlát a Szolgáltató a Felhasználó e-mail címére E-számla formájában küldi meg, a beérkezett összegek után, melyet 48 órán belül teljesítenie kell.
11. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE
11.1. A megrendelések feldolgozása munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
11.2. Általános teljesítési határidő, amennyiben a szerződésben másképp nem fogalmaznak, akkor a szerződés létrejöttétől számított 30 munkanapon belül.
11.3. Felhasználó a rendelését módosíthatja, vagy lemondhatja, erről a köztük lévő szerződés az irányadó és Felhasználó tudomásul veszi, hogy az elállási jogával élve tudja érvényesíteni törlési szándékát.
11.4. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt kitűzni. Ha a szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a megrendelő jogosult a szerződéstől elállni.
11.5. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha:
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
11.6. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termékhez nem áll rendelkezésére a megfelelő eszköz, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, és pótolni az eszköz beszerzését, ellenkező esetben a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul vissza kell térítenie.
11.7. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termékeket (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el. A Ptk. alapján (6:142. §) aki a szerződés megszegésével a másik félnek kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa. Kártérítés címén meg kell téríteni a szolgáltatás tárgyában keletkezett kárt. Szándékos szerződésszegés esetén a Szolgáltató teljes kárát meg kell téríteni.
- ELÁLLÁS JOGA
12.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék/szolgáltatás kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszamondhatja a megrendelt terméket. Ha a vállalkozás jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
12.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
12.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt harmadik személy a terméket átveszi.
12.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
12.5. A Felhasználó az elállási szándék bejelentését követően haladéktalanul az átvett weboldalhoz tartozó hozzáférési jogát vissza kell adnia a Szolgáltatónak.
12.6. Nem illeti meg az elállási jog a Fogyasztót olyan termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
12.7. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
A) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
B) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
C) Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében fogyasztónak nincs felmondási joga (…) szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki (tanfolyamok, képzések).
D) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
E) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
12.8. Szolgáltató az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére.
12.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
12.10. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
12.11. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta 7 előtt elküldi.
12.12. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
12.13. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését.
12.14. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
12.15. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)Korm. rendelet itt ( https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor ) érhető el.
12.16. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt ( https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/ LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:HU:PDF ) érhető el
12.17. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.
12.18. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
12.19. Az elállásijog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
12.20. Elállási jog gyakorlásának a menete:
- A) Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
- B) Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállásinyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
- C) A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül).
- SZAVATOSSÁG
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Jótállás
A Szolgáltató a Weboldal átadás-átvételét követő 1 éves időtartamban jótállást vállal és helytáll a Szolgáltató hibás teljesítéséért. Jótállás keretében a Szolgáltató vállalja, hogy a Megrendelő e-mail bejelentése esetén kijavítja azokat a hibákat, amelyeket közvetlenül a Szolgáltató hibás teljesítése okozott és amelyek kijavítása a Weboldal alapvető működőképessége helyreállításához szükséges. Alapvetően működőképes állapot alatt a Weboldal átadás-átvételekor meglévő állapotát kell érteni, valamint a Weboldal megfelelését az egyedi szerződésben foglalt követelményeknek. A fentieken túli egyéb esetleges hibákért, hiányosságokért, felhasználói élmény elmaradásáért azonban a Szolgáltató jótállást nem vállal.
Kellékszavatosság
13.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
13.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
13.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás esetén) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
13.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
13.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Termékszavatosság
13.6. Milyen esetben élhet fogyasztó a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
13.7. Milyen jogok illetik meg fogyasztót a termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
13.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
13.9. Milyen határidőben érvényesítheti fogyasztó termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
13.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén fogyasztónak kell bizonyítania.
13.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
13.12. Szolgáltató nem tartozik szavatossággal az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Felelősség
Azokért a szoftverekért, amelyeket nem a Szolgáltató fejlesztett, hanem ő csak megvásárolta azokat, a weblap elkészítéséhez (például SSL titkosítás, különböző bővítmények, webmail felület, SEO eszközök stb.) működéséből vagy használatából adódó károkért Szolgáltató semmilyen felelősséggel nem tartozik – még abban az esetben sem, ha a károkat bizonyíthatóan ezen szoftverek okozták. Ezek módosítását, javítását vagy frissítését a Szolgáltató nem vállalja, ezek a feladatok nem képezik a szerződéses kötelezettségei részét. Ezen harmadik fél által fejlesztett termékek megfelelő működéséért a Szolgáltató mindent megtesz, azonban a szolgáltatások sajátosságai miatt nem tudja garantálni, hogy megfelelően működnek. A Megrendelő által átadott, a Weboldalon megjelenített bármilyen tartalomért (képek, videók, szövegek, hangfájlok) a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a tárhely szolgáltató szerveren esetlegesen előforduló műszaki hibák, üzemeltetési szünet vagy más ok miatt fellépő adatvesztésért, vagy bármilyen más kárért. A Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen harmadik személy szolgáltató vagy a Megrendelő által okozott bármilyen adatvesztésért, vagy bármilyen más kárért. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató kárfelelőssége az egyedi szerződéssel kapcsolatos mindenfajta kárért az egyedi szerződés szerint a Szolgáltatónak járó díj összegére korlátozott.
- A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
14.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
14.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
14.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
14.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
14.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
14.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
14.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
14.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
15. SZAVATOSSÁGI IGÉNYEK ÉRVÉNYESÍTÉSE, PANASZKEZELÉS
15.1. A Felhasználó Szavatossági igényeit, panaszát az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti, illetve jelentheti be:
a) telefonon a +36-70/803-6066-os telefonszámon (munkanapokon 09:00-17:00 között);
b) E-mailben az info[kukac]websegely.hu e-mail címen.
15.2. A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Amennyiben a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt őriz.
15.3. A Szolgáltató köteles a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
15.4. A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
- TOVÁBBI JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, további lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára.
16.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
A Felhasználó fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezhet a Szolgáltatóval szemben. Az első fokon eljáró járási kormányhivatalok felsorolását és elérhetőségét az alábbi linken keresztül tekintheti meg: http://jarasinfo.gov.hu/.
16.2. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
A Felhasználó békéltető testületi eljárást kezdeményezhet a Szolgáltatóval szemben. A békéltető testületek felsorolását és elérhetőségét az alábbi linken keresztül tekintheti meg: https://bekeltetes.hu/.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes a Vas Vármegyei Békéltető Testület
Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645; (30) 956-6708
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
Honlap cím: www.vasibekelteto.hu
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
16.3. Panasztétel kezdeményezése az európai uniós vitarendezési platformon
Amennyiben az online vásárlás során felmerült probléma vagy vita nem rendeződött el a Szolgáltatóval vagy a hazai fórumokon, panaszát a következő platformon keresztül terjesztheti európai uniós vitarendezési testület elé:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
16.4. Bírósági eljárás kezdeményezése
A Felhasználó polgári pert kezdeményezhet a Szolgáltató ellen. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – a lakóhelye szerinti törvényszék előtt is megindítható (a törvényszékek felsorolását és elérhetőségét az alábbi linken keresztül tekintheti meg: http://birosag.hu/torvenyszekek.
16.5. Országos szinten a következő Vármegyei Békéltető Testületek állnak rendelkezésre:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422, Fax száma: (72) 507-152, Elnök: Dr. Bércesi Ferenc, Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228. Telefonszáma: (76) 501-525; (76) 501-532; (70) 702-8403, Fax száma: (76) 501-538, Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna, Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, Fax száma: (66) 324-976, Elnök: Dr. Bagdi László, Honlap cím: www.bmkik.hu E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501-871 (folyamatban lévő ügyek) Elnök: Dr. Tulipán Péter, Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131, Fax száma: (1) 488-2186, Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika, Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/ E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék, Fax száma: (62) 426-149, Elnök: Dr. Horváth Károly, Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310, Fax száma: (22) 510-312, Elnök: Dr. Vári Kovács József, Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-217, Elnök: Dr. Bagoly Beáta, Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745, Fax száma: (52) 500-720, Elnök: Dr. Hajnal Zsolt, Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Levelezési cím: 3300 Eger, Pf. 440. Ügyfélfogadás: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. földszint, Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék, Fax száma: (36) 323-615, Elnök: Dr. Gondos István, Honlap cím: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. Emelet, Telefonszáma: (20) 373-2570, Fax száma: (56) 370-005, Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit, Honlap cím: https://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010, Fax száma: (34) 316-259, Elnök: Dr. Bures Gabriella, Honlap cím: www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/a. Telefonszám: (32) 520-860, Fax száma: (32) 520-862, Elnök: Dr. Pongó Erik, Honlap cím: www.nkik.hu E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81. Telefonszáma: (1)-269-0703, Fax száma: (1)- 269-0703, Elnök: Dr. Koncz Pál, Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000, Fax száma: (82) 501-046, Elnök: Dr. Csapláros Imre, Honlap cím: https://www.skik.hu/bekelteto-testulet-159 E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 420-180, Fax száma: (42) 420-180 ,Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin, Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661; (30) 664-2130, Fax száma: (74) 411-456, Elnök: Mónus Gréta, Honlap cím: https://www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet_2 E-mail cím: bekeltett@tmkik.hu; kamara@tmkik.hu
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23. Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645; (30) 956-6708, Fax száma: (94) 316-936, Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán, Honlap cím: www.vasibekelteto.hu E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Telefonszáma: (88) 814-121; (88) 814-111, Fax száma: (88) 412-150, Elnök: Dr. Herjavecz Klára, Honlap cím: www.bekeltetesveszprem.hu E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513, Fax száma: (92) 550-525, Elnök: Dr. Molnár Sándor, Honlap cím: www.bekelteteszala.hu E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
16.6. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal ésa fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
16.7. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.
16.8. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
16.9. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
16.10. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: • az eljáró bíróságot; • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását; • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával; • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható; • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet . A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
- ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://websegely.hu/home/adatvedelmi-szabalyzat/
Répcelak, 2023. Szeptember 01.